Photo/Video diary:​ New Year in Morocco

Nothing better than escaping overcast skies and fly to a sunny country. And this time it was MOROCCO!

On the first day, we strolled through the streets of Marrakesh, and the Medina. It’s amazing to see the vibrant and shiny colors, the handicrafts, the aromas so characteristic of this country, and a constant stirring that seems to distribute energy. It is an incredible place to take pictures because it has many things and many interesting details (and a lovely architecture, of course). Snakes charmers, storytellers, and magicians are some of the many people that we crossed paths with during the visit. In the evening we spent New Year’s Eve at the hotel where there was a great party atmosphere.

On the second day, we stayed by the pool, sunbathing and relaxing, and we had lunch while watching an equestrian show (which, since I really like horses was really interesting).

On the third day, we walked through a Berber village where we visited the houses and some hidden spots. We saw waterfalls and waterways and the donkeys that helped transport people and merchandise.

On the last day, we spent the morning enjoying the last rays of the sun and we took off on the afternoon. Unfortunately, we did not have time to do a desert excursion, nor to visit much more, but it was really cool anyway. Here are some of my favorite pictures of this trip as well as the link to the video we filmed.

CLICK HERE TO WATCH THE VIDEO

Xoxo,

Laura

Nada melhor do que escapar aos céus nublados do inverno e fugir para um país solarengo. E desta vez foi MARROCOS!

No primeiro dia passeamos pelas ruas de Marakesh, da medina. A quantidade de cores vibrantes e de objetos de artesanato brilhantes prende a vista, os aromas a especiarias tão característicos deste país dominam o olfato, e uma constante agitação parece distribuir energia.

É sem duvida um sítio incrível para tirar fotografias pelo facto de ter muitas coisas, muitos detalhes interessantes e muita animação. Sem esquecer uma arquitetura apaixonante, claro.

Encantadores de cobras, contadores de histórias e mágicos são algumas das muitas pessoas que se cruzam por estas ruelas e praças.

A noite passamos o fim do ano no hotel onde não faltou a música nem o clima de festa.

No segundo dia ficamos pela piscina, apanhar sol e relaxar, almoçamos enquanto assistiamos a um espetáculo equestre (o que, visto que eu gosto mesmo muito de cavalos) foi mesmo muito interessante).

No terceiro dia caminhamos por uma vila berbere onde visitamos as casas e conhecemos recantos escondidos. Vimos cascatas e cursos de água e os burros que ajudavam a transportar as pessoas e a mercadoria.

No último dia passamos a manhã a aproveitar os últimos raios de sol e embarcamos rumo a casa. Infelizmente não tivemos tempo de fazer uma excursão ao deserto, nem de visitar muito mais, mas não deixou de ser giro.

Deixo aqui algumas das fotografias de que mais gostei de tirar nesta viagem assim como o link do video que filmamos.